محمدنادر اخباری

Mohammad Nader Akhbari

محمدنادر اخباری

Mohammad Nader Akhbari

محمدنادر اخباری

جدای از اصل ماجرای اخیر در شیراز (که شاید بدانید)، با اذعان به برابری تمامی نژادها، اقوام، ملل، متکلمین به زبان ‌های مختلف و ...، تأکید می‌کنم که این تصویر پروفایل، فقط و فقط به محتوای همان اصطلاح و مثل قدیمی فارسی اشاره دارد و به رنگ پوست یا هیچ نژاد یا قومی راجع نیست.
محمدنادر اخباری

جدیدنخستین شماره از برنامه صوتی "سرک هفتم"، منتشر شد.



  شماره نخست برنامه صوتی "سرک هفتماز وب سایت ماهان هفتگی، به بررسی سیر قهقرایی وضعیت امنیت بانوان و نقض روزافزون حقوق زنان در افغانستان تحت هدایت حکومت وحدت ملی می پردازد. 

 حکومتی که شعار تأمین امنیت و احترام به حقوق زنان، در رأس وعده های انتخاباتی هر دو رهبرش قرار داشت

 اما با گذشت نزدیک به شانزده ماه از آغاز به کار حکومت وحدت ملی، نه تنها بهبودی در رعایت حقوق و امنیت زنان دیده نمی شود، بلکه به گواه آمار مراجع و نهادهای مستقل داخلی و بین المللی، نقض حقوق دختران و زنان، هر روز چهره ی خشن تری به خود می گیرد. این در حالی است که کوچکترین نشانی از وجود اراده ای واقعی برای مجازات ناقضین حقوق زنان، در رهبران حکومت و مقامات عدلی و قضایی مشاهده نمی شود. 

 در شرایطی که رئیس جمهور غنی، به صراحت، وعده ی عضویت یک قاضی زن در شورای دادگاه عالی را داده بود، عضویت کاندیدای زن پذیرفته نشد... یکی از تنها دو والی زن برکنار شد... به جای قاتلین فرخنده، خانواده فرخنده مجازات شدند و از موطنشان به خارج از کشور گریختند... محاکم صحرایی طالبان، افراط گرایان و زورمندان محلی، از هر زمان دیگر فعال ترند... بازار صدور و اجرای احکام شلاق و سنگسار، رونقی بی پیشینه یافته است... رخشانه و رخشانه ها، چنان برگ های خزان زده فرو می ریزند... و گویا ارگ و سپیدار، همچنان در تفسیر و مصادره اصل پیچیده ی ۵۰-۵۰ جان کری درمانده اند...


  لینک مستقیم به شماره نخست "سرک هفتم" از ماهان هفتگی