محمدنادر اخباری

Mohammad Nader Akhbari

محمدنادر اخباری

Mohammad Nader Akhbari

محمدنادر اخباری

جدای از اصل ماجرای اخیر در شیراز (که شاید بدانید)، با اذعان به برابری تمامی نژادها، اقوام، ملل، متکلمین به زبان ‌های مختلف و ...، تأکید می‌کنم که این تصویر پروفایل، فقط و فقط به محتوای همان اصطلاح و مثل قدیمی فارسی اشاره دارد و به رنگ پوست یا هیچ نژاد یا قومی راجع نیست.
محمدنادر اخباری

  محمود صارمی (زاده به تاریخ ۱۳۴۷، بروجرد- شهید به تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، مزارشریف

 خبرنگارایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف بود که در سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف به شهادت رسید.

  ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند. این ۹نفر عبارت بودند از:

۱ـ ناصر ریگی سرپرست

۲ـ مجید نوری تبارکی مسئول امور مالی

۳ـ محمدناصر ناصری کارشناس امور فرهنگی

۴ـ کریم حیدریان کارشناس امور کنسولی

۵ـ محمدعلی قیاسی کارشناس امور کنسولی

۶ـ رشید پاریاوفلاح کارشناس امور کنسولی

۷ـ نورالله نوروزی کارشناس امور کنسولی

۸ـ حیدرعلی باقری کارمند فنی

۹ـ محمودصارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی

  تا مدتها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که اجساد آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد. پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.

  در میان این ۹ شهید تنها محمود صارمی به سرکنسولگری ایران وابستگی سازمانی نداشت .

آخرین پیام
ویرایش

  آخرین پیام خبرنگار محمود صارمی:

 «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری .مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای  ...»